Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Εισαγωγή

Το blog που επισκεφτήκατε είναι αποτέλεσμα της ατομικής και ομαδικής εργασίας των μαθητών της Β΄ Λυκείου του ΓΕΛ Γουμένισσας Κιλκίς στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Στοχεύοντας στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των μαθητών και σε συνδυασμό με το σχετικό κεφάλαιο του μαθήματος της Έκθεσης – Έκφρασης που πραγματεύεται την παρουσίαση βιβλίων και την κριτική, ανέθεσα σε καθένα/καθεμιά από τους μαθητές/μαθήτριες της Β΄ Λυκείου τη μελέτη ενός λογοτεχνικού έργου σε εύλογο χρονικό διάστημα και τη σύνταξη κειμένου κριτικής.
Είχε προηγηθεί δική μου μελέτη ικανού αριθμού λογοτεχνικών έργων (γύρω στα πενήντα), ώστε, με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών/μαθητριών μου που είχα προηγουμένως εξακριβώσει σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις μαζί τους, να συστήσω στον καθένα/καθεμιά ένα λογοτεχνικό βιβλίο, που θα προσέλκυε το ενδιαφέρον του. Οφείλω να παραδεχτώ ‒όπως προκύπτει από το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι μαθητές/μαθήτριές μου ανταποκρίθηκαν και παρέδωσαν σε ηλεκτρονική μορφή τις κριτικές των βιβλίων τους‒ ότι ο στόχος αυτός επετεύχθη σε πολύ μεγάλο βαθμό: οι εργασίες που αναρτήθηκαν στο μπλογκ έδωσαν τη δυνατότητα σε κάποιους να μελετήσουν και άλλα βιβλία ‒εκτός από αυτά που τους ανατέθηκαν‒ τα οποία τους υπέδειξαν πια οι ίδιοι οι συμμαθητές τους.
Τα κείμενα των κριτικών των μαθητών που αναρτώνται στο blog διορθώθηκαν αναφορικά με τα εκφραστικά και ορθογραφικά λάθη τους χωρίς, ωστόσο, να υπάρξει οποιαδήποτε παρέμβαση στο περιεχόμενο και την ουσία της κριτικής τους. Αυτό θεωρώ ότι συνιστά κάποιου είδους «βοήθεια» για τους υποψήφιους αναγνώστες αυτών των λογοτεχνικών κειμένων που ανατέθηκαν στους μαθητές, δεδομένου ότι οι κριτικές αποτυπώνουν την καθαρότητα της σκέψης και την αμεροληψία που τους διακρίνει.
        Συνολικά στο blog περιλαμβάνονται οι κριτικές σαράντα δύο λογοτεχνικών κειμένων, που εκδόθηκαν από διάφορους εκδοτικούς οίκους της χώρας τα τελευταία χρόνια. Κάθε εργασία έχει την εξής δομή: παρατίθεται σύντομο βιογραφικό σημείωμα του/της συγγραφέως, ακολουθεί αναφορά στην υπόθεση του βιβλίου και μία σύντομη κριτική του μαθητή/της μαθήτριας. Στο τέλος, υπάρχει μια υποτυπώδης βιβλιογραφία. (Οι βιβλιογραφικές πληροφορίες, των οποίων η προέλευση δεν αναφέρεται, αντλούνται από τη Wikipedia). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου